SV
EN
  • MIN TOTALA NJUTNING
    LILITH & DANIEL MÅRS

    Performance 3-5, 10-12, 17-19 november 19.00-22.00
    Plats: Lilith Performance Studio, Bragegatan 15, Malmö
    Entré: Valfri entréavgift 
    Biljetter: https://www.kulturcentralen.nu/
    Publiken bokas in på olika tider för att undvika köer och trängsel. Alla är fria att stanna så länge de vill fram till kl 22.00. För att se verket i sin helhet behöver du ca 45 min.

    Min totala njutning är ett tillstånd i glappet mellan ett före och ett efter, krisen eller extasen. Individens begär efter förödelse och pånyttfödelse undersöks i relation till kollektivets behov av rituell intimitet och omsorg. Likt ett svedjebruk har allt det gamla bränts för att komma åt något nytt.

    Vi rör oss varsamt i skrevorna mellan erotiska drömmar och sönderfallande verklighet. Det undermedvetna har tagit formen av en ny natur, ett kargt bergslandskap som kladdar fast under fotsulorna. En grupp människor hanterar ofrivilligt den levande organismens olika stadier av transformation. Med ett outsinligt begär mässar kören om förlösningen i den totala njutningen. Händelser och temporaliteter utspelar sig sida vid sida, omlott och utan tid. 

    grovt vällande lögner 
    den här sörjan 
    hysteriskt verklig

    och du håller inte ens min hand 
    du håller inte ens min hand

    Min totala njutning är en massiv totalperformance med utgångspunkt i nyskriven lyrik. Poesin har fått diktera den fysiska platsens gestaltning, liksom komposition av ljudlandskap, körstycken, operasolon och de medverkandes koreografier. Metoden är en del av Lilith Performance Studios treåriga undersökning där aktörer som inte tidigare arbetat med performance bjuds in för att i nära samarbete med studions konstnärliga ledare, om möjligt, finna oprövade vägar till hur ett liveverk kan arbetas fram.

    gör om
    gör om det här
    snabbt och smutsigt

    min totala njutning
    plommon
    pälsar
    röda stenar

    Med utgångspunkt i Mårs lyrik har kompositören och ljudkonstnären Philip Gleisner fritt komponerat körstycken och elektroakustisk musik. 

    I samarbete med Aska förlag ges diktsamlingen Min totala njutning av Daniel Mårs ut som publikation och finns tillgänglig i en första signerad utgåva för besökande publik.

    LILITH är konstnärsduon Elin Lundgren (1973) och Petter Pettersson (1972). I performance som berör gemenskap, grupptillhörighet och utanförskap, bygger LILITH sina verk som levande bilder med en absurd humor och ett avklätt dokumentärt berättande. Deras grundton är allmänmänskliga frågor som kärlek, saknad och sorg, drivna av viljan att flytta in i betraktarens medvetande som ett brus och en förhoppning om att förstå vad det handlar om att vara en människa.

    Daniel Mårs är född 1986 och bosatt i Malmö. Han har tidigare gett ut diktsamlingarna Simonillusioner (2017) och Voilà! (2020). Tillsammans med Charlotte Qvandt har han även skrivit Flockmatrisen (2019) och En berörd park (2022).

    Philip Gleisner är kompositör och ljudkonstnär, född 1991 och bosatt i Malmö. Efter att ha haft klassisk komposition som inriktning en längre period har idag det elektroakustiska mediet tagit över Gleisners fokus och han komponerar idag för musiker och högtalare i egna och utomstående projekt.

    Idé och koncept: LILITH och Daniel Mårs
    Text: Daniel Mårs
    Kompositör: Philip Gleisner
    Opera solist: Kristine Nowlain
    Kör: Sopran: Maja Lundmark Alt: Hanna-Maria Strand Tenor: Joar Sörensson Bas: Daniel Åberg
    Pole dancer: Selma Kjesen
    Produktion: Lilith Performance Studio

    Medverkande aktörer: Daniel Mårs, Elin Lundgren, Erik Wall, Susanne Larsdotter, Elisabet Stengård, Birgitta Hult, Lo Pettersson-Lundgren, Inna Pettersson-Lundgren, Vilma Linton, Selma Kjesen, Joakim Carlsson, Axel Berger, Mikael Dahlqvist Fuchs, Olivia Klang, Thomas Hiljeborn Faïka Ammar, Helena Ricci, Finon Alkabawi, Hanna Knutsson, Irene Stenberg, Vilija Židovainytė, Louise Zurawski, Kaisa Malmborg

  • MIN TOTALA NJUTNING (MY TOTAL PLEASURE)
    LILITH & DANIEL MÅRS

    Performance: November 3-5, 10-12, 17-19  7-10 pm
    Place: Lilith Performance Studio, Bragegatan 15, Malmö
    Tickets: https://www.kulturcentralen.nu
    The audience is booked in different time slots to avoid a queue and is free to stay as long as they like until 10 pm. You need 45 min to see the performance in full. 

    Min totala njutning (My Total Pleasure) is a state of being in the gap between a before and an after, the crisis or the ecstasy. The individual’s desire for devastation and rebirth is examined in relation to the collective’s need for ritual intimacy and care. As a slash-and-burn agriculture, all that is old has been burned in order to access something new.

    We carefully move in the crevices between erotic dreams and a crumbling reality. The subconscious has taken the form of a new nature, a barren mountain landscape that sticks to the soles of the feet. A group of people involuntarily manage the transformation stages of a living organism. With an inexhaustible desire, the choir sings of redemption in total pleasure. Events and temporalities unfold side by side, intertwined and without time.

    coarsely surging lies
    this whole mess
    hysterically real

    and you don’t even hold my hand
    you don’t even hold my hand

    Min totala njutning is a massive, total work of performance art based on newly written poetry. In the performance, the poetry has dictated the concept, the design of the physical site, as well as the composition of soundscapes, choral pieces, opera solos and the choreography of the participants.The method is part of Lilith Performance Studio’s three-year investigation whereby practitioners who have never worked with performance before are invited to work closely with the studio’s artistic directors, and to, if possible, find new, unexplored ways of developing a live performance work.

    do it over
    do this over
    quick and dirty

    my total pleasure
    plums
    furs
    red stones

    In November 2020, on the initiative of Lilith Performance Studio’s artistic director / artist duo LILITH, poet Daniel Mårs was commissioned to write a poetic universe that would serve as the basis for a large-scale performance. In close collaboration with LILITH, the poetic elements have been developed in the form of text lines, movements and installation. This has resulted in the total performance work and poetry collection, both entitled Min totala njutning.

    Based on Mårs’ poetry, composer and sound artist Philip Gleisner has freely composed choral pieces and electroacoustic music. 

    In collaboration with Aska publishing, the poetry collection Min totala njutning  by Daniel Mårs has been published and will be available in a first signed edition for visiting audiences.

    LILITH is the artist duo Elin Lundgren (1973) and Petter Pettersson (1972). Through performances that touch on community, group belonging and exclusion, LILITH constructs their works as living images infused with a sense of absurd raw humor and a stripped-down documentary narrative. Their key concerns revolve around universal human issues such as love, loss and sadness, they are propelled by a desire to move into the audience’s consciousness like a disorder, all the while hoping to understand what it means to be a human being.

    Daniel Mårs was born in 1986 and lives in Malmö. He has previously published the poetry collections Simonillusioner [Simonillusions] (2017) and Voilà! (2020). Together with Charlotte Qvandt, he has also written Flockmatrisen [The Flock Matrix] (2019) and En berörd park [A park concerned] (2022).


    Philip Gleisner is a composer and sound artist, born in 1991 and based in Malmö. After having focused on classical composition for a long period, Gleisner’s focus has now shifted to the electroacoustic medium, and he currently composes for musicians and loudspeakers in both his own projects and in external collaborations.

     

    Idea and Concept: The artist duo LILITH & the poet Daniel Mårs 
    Text: Daniel Mårs
    Composer: Philip Gleisner
    Opera Soloist: Kristine Nowlain
    Choir: Soprano: Maja Lundmark Alto: Hanna-Maria Strand Tenor: Joar Sörensson Bass: Daniel Åberg
    Pole dancer: Selma Kjesen
    Produktion: Lilith Performance Studio

    Production: Lilith Performance Studio

    Participants: Daniel Mårs, Elin Lundgren, Erik Wall, Susanne Larsdotter, Elisabet Stengård, Birgitta Hult, Lo Pettersson-Lundgren, Inna Pettersson-Lundgren, Vilma Linton, Selma Kjesen, Joakim Carlsson, Axel Berger, Mikael Dahlqvist Fuchs, Olivia Klang, Thomas Hiljeborn Faïka Ammar, Helena Ricci, Finon Alkabawi, Hanna Knutsson, Irene Stenberg, Vilija Židovainytė, Louise Zurawski, Kaisa Malmborg

     

NEWSLETTER
@